Последние новости Черкасс

Транспортна реформа по-черкаськи:

хотіли як краще, а вийшло, як завжди

Якість транспортного сполучення для Черкас є одним із найбільш болючих питань. Про ступінь болючості говорить невдоволення городянами тим, як саме надаються транспортні послуги у місті та свідчать їх скарги щодо безпеки перевезень, доступності та якості послуг, зручності маршрутів, загазованості головних транспортних артерій. До того ж, певний час голосно говорилось про необхідність проведення транспортної реформи, яка мала б усунути усі ці протиріччя. Проте, наобіцявши „золоті гори“, міська влада дала задній хід.

Що сьогодні відбувається з транспортним сполученням?

КП „Черкасиелектротранс“ років десять знаходиться на бюджетному „підсосі“, балансуючи на межі банкрутства, без обіцяного оновлення рухомого складу. Працівники підприємства дивують відданістю своїй справі, намагаючись перевозити людей на застарілих „бляшанках“. І водії, і пасажири змушені користуватись аварійно небезпечними тролейбусами.У вихідні дні на маршрути виходить у середньому 3-4 тролейбуси. Тож черкаські пільговики не мають можливості дістатися до лікарні чи магазину тролейбусом. Власне, тролейбусники щосили намагаються зберегти у місті єдиний екологічно безпечний транспорт.

Приватні перевізники, на перший погляд, знаходяться у більш вигідних умовах — переважна їх більшість отримала найвигідніші маршрути, відбираючи останні гроші у комунальних тролейбусників та конкурентів, що змушені здійснювати не такі „хлібні“ перевезення. Розподіл маршрутів серед перевізників не завжди відбувається прозоро. Вони скаржаться й на те, що влада не хоче вчасно укладати угоди на перевезення пасажирів та виставляє неприйнятні для них вимоги. Тож, у тому, що перевізники все частіше зневажливо ставляться до пільгових категорій громадян, яких змушені возити власним коштом, винна саме влада. Через таку її безвідповідальність цілі райони лишаються без елементарних транспортних послуг. Як, наприклад, довгий час — радгосп „Черкаський“.

Чи дійсно транспортна реформа, яку пропонував громаді кожен з міських голів, загальмувала у невизначеності?

Нагадаємо, 2011 року було затверджено Концепцію розвитку інфраструктури громадського транспорту Черкас до 2015 року. Пропонувалось зменшити кількість транспорту до 78 тролейбусів, 53 автобусів малої місткості та 74 автобусів великої місткості (90-місні автобуси класу Євро-4); змінити транспортну сітку, залишивши 24 маршрути (10 тролейбусних і 14 автобусних); до тролейбусних додати кілька нових маршрутів — зокрема №9 (вул. Руставі — Вантажний порт), №6 (вул. Луначарського — ЧЛФЗ „Аврора“), №5 (Автовокзал — Річковий вокзал), №3 (сан. „Україна“ — Автовокзал). Задля цього у міському бюджеті 2012 року були закладені відповідні кошти, зокрема на придбання тролейбусів (спочатку 45, потім 30), купівлю світлофорних комплексів, ремонт дорожнього покриття та тротуарів, створення єдиного диспетчерського пункту. Ці наміри фактично провалилися, бо тролейбуси так і не були закуплені, кошти на їх придбання зникли, закупівля світлофорів стала приводом для прокурорських перевірок, роботи з ремонту дорожнього покриття та тротуарів проводилися за завищеними цінами й не були завершені.

У 2012-2013 роках над новим проектом переформатування транспортної мережі в Черкасах працювали фахівці Львівської політехніки, які й запропонували черкащанам своє бачення транспортного сполучення. Сподобалось воно одиницям. Громадські слухання щодо цього зайшли у глухий кут. Кажуть, що зараз той проект, на який було витрачено 30 тис. грн з міського бюджету, вже застарів.

Куди поділися гроші?

Щоб відповісти на це питання, слід хронологічно згадати кілька фактів. Отже.

У квітні 2012 року міська рада оголошує тендер на купівлю 45 тролейбусів, загальною вартістю 95 млн гривень. У липні 2012-го тендер оголошується вже на придбання 30 тролейбусів протягом 2 років (15 тролейбусів у 2012, 15 — у 2013). Загальна вартість тендеру — понад 63 млн гривень. У листопаді міський голова вже говорить про необхідність придбання 15 тролейбусів ціною у 30 млн грн та звертається по допомогу до ПАТ „АЗОТ“.

На 1 лютого 2014 року у Черкасах немає жодного нового тролейбусу. Хоча з бюджету начебто витрачено і 95 млн, і 63 млн, і 30 млн гривень.До того ж депутати кілька разів поспіль голосують за придбання нових світлофорних комплексів. Перша партія — за ціною 2-кімнатної квартиру у Черкасах. Значна частина цих світлофорів, до речі, чомусь досі не введена в експлуатацію.

По материалам http://aktsent.com.ua/

Новости Черкасс

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)





Согласно закону Украины "Про інформаційні агентства" { Вводиться в дію Постановою ВР N 74а/95-ВР від 28.02.95, ВВР, 1995, N 13, ст. 84 } (Інформаційними агентствами згідно з цим Законом є зареєстровані як юридичні особи суб'єкти інформаційної діяльності, що діють з метою надання інформаційних послуг. ) Мы не являемся информационным агенством, а только каталогизируем новости из разных новостных источников. По вопросам можно обращаться на почту [email protected]